Зоагальноосвытня школа №6 - UNREGISTERED VERSION

Перейти до змісту

Головне меню

Безпечне освітнє середовище



Стаття 173-4. Булінг (цькування) учасника освітнього процесу
(Кодекс України про адміністративні правопорушення)

  Булінг (цькування), тобто діяння учасників освітнього процесу, які
полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному
насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що
вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою
стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи
була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого, тягне за
собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів
доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.
  Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене групою осіб або
повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, тягне
за собою накладення штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів
доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти
годин.
  Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене малолітніми або
неповнолітніми особами віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, тягне за
собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від п’ятдесяти
до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи
на строк від двадцяти до сорока годин.
Діяння, передбачене частиною другою цієї статті, вчинене малолітньою або
неповнолітньою особою віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, тягне за
собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від ста до
двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи
на строк від сорока до шістдесяти годин.
Штрафи, які передбачено за знущання
Моральне чи фізичне насильство, агресія – 340-850 грн.
Дії з особливою жорстокістю, повторне порушення – 850-1700 грн.
  Приховування вчителем факту цькування – 1700-3400 грн, або виправні роботи
строком до одного місяця з відрахуванням до 20 % заробітку.
Якщо правопорушення вчинили неповнолітні до 16 років, штраф
сплачуватимуть батьки.


Загальні правила поведінки здобувачів освіти в Рівненській ЗОШ І-ІІІ ступенів
№ 6 м. Рівного:


1.1 Правила поведінки учнів у школі базуються на законах України,
постановах Міністерства освіти і науки України та органів місцевого
самоврядування, Статуті школи.
1.2 У випадку порушень Правил до учнів можуть бути вжиті такі стягнення:
- усне зауваження;
- запис зауваження в щоденник;
- винесення догани, включно із занесенням догани в особисту справу учня;
- виклик учня самого або з батьками на педагогічну нараду;
- відшкодування завданої учнем шкоди його батьками.
1.3 Учень приходить до школи за 10 – 15 хвилин до початку занять, чистий і
охайний. При вході у школу дотримується правил ввічливості, знімає в
гардероб верхній одяг і прямує до місця проведення уроку.
1.4 Заборонено перебувати у класних приміщеннях у верхньому одязі.
1.5 Забороняється приносити до школи та на її територію з будь-якою метою
і використовувати будь-яким способом зброю, вибухові або вогненебезпечні
предмети і речовини; спиртні напої, наркотики, інші одурманюючі речовини та
отрути, газові балончики.
1.6 Забороняється вживання непристойних виразів і жестів.
1.7 Не дозволяється без дозволу педагогів йти зі школи і з її території в урочний
час. У разі пропуску учбових занять учень повинен пред’явити класному
керівнику довідку від лікаря або записку від батьків (або особи, яка їх заміняє)
про причину відсутності на заняттях. Пропускати без поважних причин
забороняється.
1.8 Учень школи приносить необхідні навчальні приладдя, книги, зошити,
щоденник. Повинен дбайливо ставитися до підручників та зошитів. Приходить
до школи з підготовленими домашніми завданнями з предметів згідно з
розкладом уроків.
1.9 Учні повинні охайно вести щоденник і давати його вчителю без будьяких заперечень.
1.10 Учень має бути ввічливим у спілкуванні з учителями, працівниками
школи, батьками інших учнів, а також з учнями.
1.11 Учень школи проявляє повагу до старших, піклується про молодших. Учні
й педагоги звертаються один до одного шанобливо. Школярі поступаються
дорогою дорослим, старші школярі – молодшим, хлопчики – дівчаткам.
1.12 Поза школою учні поводяться скрізь і всюди так, щоб не осоромити свою
честь та гідність, не заплямувати добре ім’я школи.
1.13 Учні повинні дбайливо ставитися до шкільного майна і речей, що
належать вчителям та іншим учням. Забороняється брати без дозволу чужі речі.
Учні бережуть майно школи, надають посильну допомогу в його ремонті а у
разі пошкодження батьки учня зобов’язані відшкодувати збитки.
1.14 Фізична конфронтація, залякування і знущання є неприпустимими
формами поведінки.
2. Поведінка на заняттях
2.1 До початку уроку учень повинен прибути до кабінету до першого дзвінка;
після першого дзвінка з дозволу вчителя увійти до класу і підготуватися до
уроку.
2.2 Заборонено запізнюватися на уроки без поважних причин.
2.3 У разі спізнення на урок постукати у двері кабінету, зайти, привітатися з
вчителем, вибачитися за спізнення і попросити дозволу сісти на місце.
2.4 Забороняється виходити з класу без дозволу вчителя.
2.5 Якщо під час занять учню необхідно вийти з класу, то він повинен підняти
руку і попросити дозвіл у вчителя.
2.6 Заборонено перебувати у класних приміщеннях у верхньому одязі.
2.7 При вході педагога в клас учні встають на знак вітання, сідають після того,
як учитель відповість на вітання і дозволить сісти. Так само учні вітають будьякого дорослого, що увійшов до класу під час занять.
2.8 Протягом уроку:
- не можна шуміти, відволікатися самому і відволікати інших
сторонніми розмовами, іграми та іншими, що не стосуються уроку, справами;
- не можна підводитися без дозволу учителя;
- не можна вживати їжу та напої, жувати жуйку;
- забороняється користуватися мобільними телефонами.
2.9 Урочний час повинен використовуватися учнями тільки для навчальних
цілей. За першою вимогою вчителя (класного керівника) необхідно пред’являти
щоденник. Будь-які записи в щоденниках учнями повинні виконуватися охайно.
Після кожного навчального тижня батьки учня ставлять свій підпис у
щоденнику.
2.10 Учні зобов’язані знати і дотримуватися правил техніки безпеки як під час
уроків так і після їх закінчення.
2.11 Якщо учень хоче поставити запитання вчителю або відповісти на
запитання вчителя, він піднімає руку.
2.12 Під час уроку учень має право ставити питання вчителеві, якщо не
зрозумів матеріал під час пояснення.
2.13 Учень має право в коректній формі обстоювати свій погляд і свої
переконання при обговоренні різних суперечливих і неоднозначних питань.
2.14 Дзвінок про закінчення уроку дається для вчителя. Тільки коли вчитель
оголосить про закінчення заняття, учень має право покинути клас.
2.15 При виході вчителя або іншого дорослого з класу учні встають.
3. Поведінка до початку, на перервах і після закінчення занять
Час перерви - особистий час кожного учня. Він може його проводити по
своєму розумінню, проте, не повинен заважати іншим.
3.1 Під час перерви учні зобов’язані:
- навести чистоту та порядок на своєму робочому місці;
- вийти з класу;
- рухаючись коридорами, сходами, триматися правої сторони;
- підкорятися вимогам працівників школи, черговим учням;
- допомагати підготовляти клас на прохання вчителя до наступного уроку.
3.2 Під час перерви учні можуть вільно переміщатися по школі, окрім тих
місць, де їм заборонено знаходитися в цілях безпеки
3.3 Під час перерв учням забороняється:
- бігати сходами, коридорами та в класних приміщеннях, кататися на
перилах, поблизу вікон і в інших місцях, не пристосованих для ігор;
- штовхати один одного, кидатися предметами і застосовувати фізичну силу
для вирішення будь-якої проблеми, грати у м’яча у приміщеннях не
пристосованих для цього;
- сваритися між собою та зі сторонніми людьми, з’ясовувати стосунки за
допомогою сили, битися;
- вживати непристойні вирази і жести на адресу будь-яких осіб, шуміти,
заважати відпочивати ти іншим;
- палити в будівлі і на території школи.
3.4 Категорично заборонено самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконнях
чи виглядати у відкриті вікна.
3.5 Після закінчення занять учень повинен:
- одержати одяг з гардеробу, акуратно одягнутися і покинути школу,
дотримуючись правил ввічливості.
3.6 Черговий по класу:
- знаходиться в класі під час перерви;
- забезпечує порядок у класі, провітрює приміщення;
- допомагає вчителю підготувати клас до наступного уроку;
- стежить і підтримує відповідні санітарні умови.
3.7 Забороняється перебувати у приміщенні їдальні у верхньому одязі.
3.8 На перервах школярі можуть звернутися до свого класного керівника,
чергового учителя, дирекції школи за допомогою, якщо проти них
здійснюються протиправні дії.
4. Кінцеві положення
4.1 Учні не мають права пропускати заняття без поважних причин.
4.2 Учні не мають права під час знаходження на території школи та
проведенні шкільних заходів скоювати дії, небезпечні для власного життя і
здоров’я та оточуючих.
4.3 Учні не мають права знаходитися в приміщенні школи після закінчення
учбових занять або неурочних заходів без дозволу працівників школи.


Порядок реагування
на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти
та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування)

   1. У день подання заяви видається наказ по закладу освіти про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб.
2.    Створюється комісія з розгляду випадків булінгу (цькування) (далі – Комісія) зі складу педагогічних працівників (у тому числі психолог, соціальний педагог), батьків постраждалого та булера, керівника закладу освіти та скликається засідання.
3.  Комісія протягом 10 днів проводить розслідування та приймає відповідне рішення.
4. Якщо Комісія визнає, що це був булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять системний характер, про це повідомляються уповноважені підрозділи органів Національної поліції України (ювенальна превенція) та Служба у справах дітей;
5. Якщо Комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згоден з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції  України із заявою.
6. Рішення Комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів Комісії.
7. Кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), за наявності — спостерігачі зобов’язані виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.

У разі, якщо комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України із заявою, про що керівник закладу освіти має повідомити постраждалого.
Потерпілий чи його/її представник також можуть звертатися відразу до уповноважених підрозділів органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та Службу у справах дітей з повідомленням про випадки булінгу (цькування).

Процедура подання учасниками освітнього процесу заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти

Усі учасники освітнього процесу у разі виявлення випадків булінгу (цькування), учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб, в обов’язковому порядку протягом дня повідомляють керівника закладу освіти у письмовій формі – заява.
Оформлення заяв
Заява заповнюється державною мовою, розбірливим почерком. Виправлення не допускаються. У заяві необхідно вказати:
-       прізвище, ім’я, по батькові заявника, адресу фактичного проживання, контактний телефон;
-        навести розгорнутий виклад фактів щодо виявлених випадків булінгу (цькування);
-        зазначити дату подання заяви та підписати особисто.


Зразок заяви


Директору
Рівненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №6
Рівненської міської ради
Ковальчуку П.П.

______________________________________,
(прізвище, ім’я, по батькові)
який (-а) проживає за адресою:
______________________________________
______________________________________
(контактний телефон)


ЗАЯВА

Я,  _____________________________________________________,  повідомляю
про випадок булінгу (цькування), учасником (свідком) якого я є, що стався
(потрібне підкреслити)___________________ у (на) _________________________,  
а саме: (дата, час)    (місце)   _____________________________________________
(розгорнутий  виклад  фактів  щодо  виявлених  випадків  булінгу  (цькування))
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ __________________________________
___________                     _________________________________         ___________
    (дата)                                                  (ПІБ)                                                  (підпис)

Телефони довіри


Дитяча лінія 116 111 або 0 800 500 225 (з 12.00 до 16.00)
Гаряча телефонна лінія щодо булінгу 116 000
Гаряча лінія з питань запобігання насильству 116 123 або 0 800 500 335
Уповноважений Верховної Ради з прав людини 0 800 50 17 20
Уповноважений Президента України з прав дитини 044 255 76 75
Центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103
Національна поліція України 102


Назад до змісту | Назад до головного меню